Köp- och leveransvillkor

 

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.
 

Betalningsalternativ

 

 

Klarna Checkout!

  • Välj faktura, konto, VISA Mastercard eller internetbank, allt utan avgifter.
  • Klarna Checkout garanterar dina varor. Du behöver alltså aldrig betala om du inte har fått dina varor.

Genom Klarna Checkout erbjuds du olika alternativ för betalning av köp som görs hos anslutna butiker. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov av det betalningsalternativ du valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Efter att du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

 

Leveranstid
Vi försöker alltid skicka din order inom 24H (Vardagar). Under hög belastning kan det ta 2-4 dagar.

 

Leveranssätt
Vi skickar beställningar med DHL eller posten.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning är 19kr

 

Reklamation och returrätt
Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Force MajeureHändelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Batterieronline.se kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Batterieronline.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.


Övrigt
Batterieronline.se förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har Batterieronline.se rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Batterieronline skall också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt.